tirsdag 8. mai 2012

Litt gammelt nytt


Midt i tjukkeste ammetåka i fjor prøvde jeg et kjolemønster fra Meedoms Børnetøj 0-3 år, og ble så utrolig fornøyd. Jeg tok utgangspunkt i at den skulle brukes nå til sommeren, altså str 86 (1,5 år).  "Jeg synes den ser litt stor ut?" sa jeg til min mann, som selvfølgelig ikke har riktig kompetanse til å bedømme slikt... (Dette er forøvrig samme mann som brukte et par ledige timer på hektisk jobbreise til København til å lete frem min favoritt-butikk som er retrostoff-himmelen, og kom hjem med bl.a dette stoffet..)


Vel vel, hun vokser vel fort tenkte jeg med meg selv, og tenkte ikke noe mer over det. Jenta vokste utover vinteren, og endelig en dag var hun blitt av såpass størrelse at jeg i det minste kunne prøve den og på en måte se for meg hvordan den ville bli til sommeren. Men lille jenta forsvant helt i den! Greit nok at jeg er selvlært og var ganske nybegynner på mønsterbruk .. men tok jeg så mye sømmonn for mye, da??


Tilfeldigvis lå boka oppe her forleden, slik at en del av coveret lå åpent. Der står størrelsene i en kolonne. Det viser seg at str 86 i Danmark (?) er 2,5 år! Jeg er altså ikke like håpløs som jeg en stund trodde. Gleder meg til neste sommer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...